Učíme se hrou
DŮLEŽITOST ROZVOJE SMYSLOVÉHO VNÍMÁNÍ
Ve škole často obohacujeme výuku o interaktivní a multismyslové aktivity, které žáky nejen baví, ale také podporují jejich rozvoj a zapojení do výuky.
Místo lavic se často přesouváme na koberec, kde se ponoříme do světa her a poznání. Při hodinách prvouky si žáci 2.r. a 4. r. ZŠS procvičují pozornost a znalosti pomocí pexesa zaměřeného na ovoce a zeleninu. Hra nejen podporuje paměť, ale také rozšiřuje slovní zásobu a povědomí o zdravé výživě.
V matematice pak trénují číselnou řadu a
porovnání čísel v oboru do 6 pomocí didaktické karetní hry Vojna či hrou s
kostkami. Vlastnoručně vyrobené hrací karty jsou pro žáky motivačním prvkem, radost posiluje za pojení pozitivních emocí do učební učinností.
V českém jazyce se zaměřujeme na hravou formu rozvoje slovní zásoby. Jazykové hártky při hledání slov na konkrétní písmena – aktuálně probíraná N, Š, D – děti motivuje k přemýšlení a rychlým reakcím.
Pro obohacení klasického
"těláku" využíváme také relaxační místnost vybavenou gymnastickými
balóny. Tyto aktivity propojují pohyb s uvolněním a podporují správné
držení těla. V příjemné atmosféře, podpořené klidnou hudbou, si pak žáci
mohou odpočinout na pohodlných vacích.
Jsme tedy rádi, že se nám daří spojovat zábavu s učením a podporovat tak radost z poznávání.
M. Vavrušková, další pedagogický pracovník I.D, M. Stružová, vyučující TV