Školní pomůcky – jaké můžeme u nás objevit?
Požadavky na základní školní pomůcky jsou takřka ve všech typech základních škol stejné, od psacích a kreslicích potřeb – tužka, pero, pastelky, fixy aj. – až po jejich uspořádání v typicky školním pouzdře, příp. v jiných pouzdrech a "zipových" pytlících, které můžeme v papírnictví zakoupit, ale ve kterých žáci pak v průběhu své činnosti "hledají, hledají, hledají – až najdou, nebo nenajdou".
Říjnové setkání s některými školními pomůckami v průběhu vyučování jsme zdokumentovali pro názorné vyjadření, jak tedy v prvním případě NENE, ve druhém případě PROČ NE!? Ono tou mini pastelkou, i když ve zlatavé barvě, se opravdu kreslí špatně i paní asistentce. No, žádná hitparáda to opravdu s takovým kouskem není. A s tím dudlíkem v zásuvce už vůbec ne.
Ocenění jednoznačně získává invenční přístup k samostatnému řešení problémových situací při uspořádání pracovních/školních potřeb – vedení žáků k struktuře, pořádku, úpravě pracovního prostoru ad. – apelování na jednoduchost, funkčnost, důslednost, pochopení. Mgr. V. Wolf Kvitová, vyučující