L I S T O – H R A N Í – to nás baví – od začátku do konce
S žáky I. D jsme v hodině tělesné výchovy trénovali pěší chůzi v terénu. Během tělocvičné vycházky do okolí školy jsme si užívali podzimní atmosféru a také sbírali barevné listy, které popadaly ze stromů. Žáci se soustředili na správné dýchání, držení těla, tempo chůze a zároveň si všímali přírody kolem sebe. Když jsme nasbírali dostatek listů, vrátili jsme se do třídy, kde jsme se věnovali výtvarné aktivitě – frotáži.
Frotáž je technika, při které se pod papír umístí texturovaný předmět (v našem případě listy), a pak se přes něj tužkou, pastelkami nebo voskovkami přejíždí. Tím se na papíře otiskne struktura daného předmětu. Žáci si vybrali listy různých tvarů a velikostí, umístili je pod papír a jemnými tahy vytvářeli zajímavé grafické otisky, kterým se budeme věnovat i v následující hodině výtvarné výchovy.
Tato aktivita nejen podpořila jejich kreativitu, ale umožnila jim smyslově prohloubit vnímání textur a tvarů z přírody, kterých si při tělovýchovném "turistikování" blízkou přírodou všímali. Na závěr bych dodala, že zmíněná činnost žáky bavila, za což hovoří jeden z komentářů: "Já si to udělám i doma, paní učitelko". 😊 M. Vavrušková, další vyučující třídy I. D
Co více si přát? Ve dvou po sobě jdoucích vyučovacích hodinách se nám dokonale mísí pohyb – orientace – prožitek – smyslovost – jemná motorika – úsměv – spokojenost – zhodnocení. Díky vyučujícím TV/ˇVV žáků I. D. V. Wolf Kvitová